Juhtimiskiirendi tutvustus

Shape Image One
About Us
Eesti organisatsioonid töötavad 22% alavõimsusel

Meie missiooniks on kasvatada töötajate pühendumust Eestis.

Kas teadsid, et Eestis on pühendunud töötajate tase ainult 22%? Need on töötajad, kellel on positiivne töötajakogemus, nad kogevad töörõõmu ja pingutavad seetõttu päriselt organisatsiooni ühiste eesmärkide nimel.

Mitte-pühendunud töötajaid on Gallupi uuringute kohaselt Eestis 70% - need on töötajad, kes pingutavad eelkõige oma isikliku töö ja karjääri nimel. Ning 8% töötavad juhile vastu - nad pärsivad ühiste tulemuste saavutamist. Kuidas juhina saavutada edu, kui Sul on kasutada 22% tiimi potentsiaalist?

Sageli otsivad juhid olukorra parandamiseks motivatsioonikoolitusi ja meeskonnakoolitusi, millel on aga üldjuhul väga lühiajaline mõju, sest pärast koolitust on juht meeskonnaga taas üksi ja koos veedetud 1-2 päeva ei ole töötajate suhtumises ja meeskonna käitumises midagi muutnud.

About Us
VAID 20% JUHTIDEST RAKENDAB ÕPITUT TÄIELIKULT PRAKTIKASSE

80% juhtidest õpitut oma tiimiga praktikasse ei rakenda.

Nähes motivatsioonikoolituste vähest mõju hakkavad mõned juhid lahendusi otsima juhtimiskoolitustelt. See suund on õige, sest Gallupi andmetel mõjutab otsese juhi juhtimisstiil töötajate pühendumuse taset kuni 70% ulatuses.

Kas ja kui palju Sulle viimasest juhtimiskoolitusest aga meenub - kas koolitaja pikk enesetutvustus päeva alguses, põhjalikult käsitletud akadeemilised juhtimisteooriad või hoopis praktilised juhtimise tööriistad ja meetodid, mida saaks kohe meeskonnaga järele proovida? Viimane, eks?

Kas Sa mõne nendest tööriistast ka reaalselt oma töös kasutusele võtsid? Kui jah, siis kuulud sa 20% vähemuse hulka, sest minu enam kui 13 aastane kogemus koolitajana on näidanud, et umbes 70-80% juhtidest saavad koolitustelt küll inspiratsiooni, aga hiljem praktikas nad õpitut ei kasuta.

About Us
TÖÖTAJATE MADALA PÜHENDUMUSE TEGELIKUD PÕHJUSED

3 peamist põhjust, miks juhid õpitut praktikasse ei rakenda.

Üldjuhul on juhtidel kolm põhjust, miks nad õpitut praktikasse ei rakenda:

1) Info kipub ununema
Muid töökohustusi on palju, mistõttu kipub õpitu lihtsalt unarusse jääma

2) Inspiratsioon asendub rutiiniga
Algne koolituselt saadud inspiratsioon kaob ja asendub rutiiniga

3) Puudub võimalus nõu pidada
Pärast koolitust on juht taas üksi ja pole kellegagi nõu pidada

Kas see võibki olla tegelik põhjus, miks töötajate pühendumuse tase on Eestis ainult 22% ja meeskonnad oma täispotentsiaali ei saavuta?

About Us
JUHID EI VAJA KOOLITUSI, VAID PRAKTILISI JUHTIMISE TÖÖRIISTU

Juhtimiskiirendi - vii ISE juhina oma meeskond tippvormi!

Just selleks on Juhtimiskiirendi loodud. Juhtimiskiirendi eesmärk ei ole õpetada "heaks juhiks olemist", vaid pakkuda praktilisi juhtimise tööriistu selleks, et juht ise oma meeskonna tippvormi saaks viia. Selleks on kiirendis:

1) koolituste fookus praktilistel juhtimise meetoditel ja tööriistadel
2) inspiratsiooni hoiavad üleval külalisekspertide veebinarid
3) juhtide innovatsiooni töötoad pakuvad turvalise ja mugava keskkonna koolitaja ning teiste juhtidega nõu pidamiseks ja kogemuste jagamiseks
4) koolitustele on piiramatu ja tähtajatu ligipääs nii arvutist kui telefonist
5) katkestamine igal ajahetkel ilma siduvate kohustusteta

PROOVI 30 PÄEVA RISKIVABALT
Avasta praktilised tööriistad meeskonna tõhustamiseks

Astu esimene samm ja telli TASUTA e-raamat

Raamat "Eduka koostöö saladused meeskonnas" on kirjutatud 13 aasta kogemuse baasil meeskondade ja juhtide koolitajana, keskendudes 5 kõige levinumale ohukohale meeskonnatöös ja nende ületamise võimalustele.

Raamatust leiad üle 20 praktilise soovituse ja tegevuse meeskonnas koostöövaimu kasvatamiseks ja selle produktiivsuse suurendamiseks.

Kõik raamatus olevad soovitused on praktikas aastate jooksul erinevate meeskondadega läbi testitud ning nende positiivne mõju tõestatud.

KLIENDID TUNNUSTAVAD MEIE TÖÖD

Aasta Parim Koolitaja 2016 & 2017

Äripäev annab igal aastal välja Eesti juhtide ja personalijuhtide poolt valitud
“Aasta Parima Koolitaja” tiitli. Mul on au olnud nimetatud tiitel saada 2 aastat järjest – aastatel 2016 ja 2017. Suur aitäh kõikidele hääletajatele!

Video Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
OLEME EDUKAS JA USALDUSVÄÄRNE EESTI ETTEVÕTE

Tunnustused meie tegevusele

Sisekosmos OÜ on Äripäeva koolitusfirmade TOP ettevõte ja meid on mitu aastat järjest pärjatud ka Usaldusväärne Ettevõte tiitliga. Aitäh selle tunnustuse eest!

USALDUS LÄBI TEGUDE

Meiega koostöö on turvaline

Meie ettevõttele väljastatud usaldusväärsuse sertifikaat tunnustab ettevõtte pühendumist aususele ja läbipaistvusele. Usaldusmärgisega kinnitab EVUL, et tegu on ettevõttega, kelle äritegevuste eetilisus on vankumatu ning kelle maine koostööpartnerina on usaldusväärne.

Kontrolli ettevõtte usaldusväärsust
h2
Olen 13 aastat koolitanud. Nüüd jagan õpitut Sinuga.

Tutvu Juhtimiskiirendi asutaja ja koolitaja Kaido Pajumaa looga

Kuidas ma enesearengu koolitustest juhtide koolitamiseni jõudsin?

Video Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image

2001 ehk minu esimene juhtimise kogemus

Oma esimese juhtimise kogemuse sain 2001. aastal USA's, kuhu läksin lastelaagri instruktoriks ja tiimijuhiks. Minu juhtida ja manageerida oli umbes 10 noort, kes laagrisse kuni 8 nädalaks suvitama ning sportima olid tulnud.

Toona ei teadvustanud ma seda positsiooni ega iseennast "juhina", mistõttu ei osanud end selleks ametiks hästi ette valmistada ning tagasi vaadates jäi mul sellest tulenevalt ka vajaka juhtimisoskustest. Kogemuse ja õpetunni grupikäitumisest ja -dünaamikast sain aga hindamatu!

2003-2005 ehk juhtimisteekonna algus

2003. aastal lõpetasin ülikooli ja läksin tööle Hansapanka. Olles 2 aastat müügitööd teinud, sain 2003. aastal müügitiimi juhiks. Meie tiimi eesmärgiks oli kindlustada võimalikult automaatselt ära kõik Hansapanga kodulaenu tagatiseks olevad varad.

Olles küll enne juhiks saamist palju juhtimisalast kirjandust lugenud, avastasin juba esimestel kuudel juhina töötades, et inimestega tegelemisel - nende motiveerimisel ja meeskonna eestvedamisel - raamatutarkusest palju kasu ei olnud. Sellele ajale tagasi vaadates olin klassikaline "spetsialistilõksus" olev juht, kes küll tiitli järgi juht oli, aga igapäevaselt siiski valdavalt tippspetsialistina käitus. Eesmärgid õnnestus meil siiski täita ning juhina olin oma esimesed kogemused omandanud, mis hiljem kogu ettevõtte juhina töötades igati kasuks tulid.

2005-2008 ehk suure ettevõtte juhtimise kogemus

2005. aastal lahkusin Hansapangast ja asutasime äripartneritega kinnisvarabuumi tuules ehitusettevõtte, mis tegeles maailma suurimate ripplagede tootjate materjalide maaletoomise ning paigaldamisega. Tuntuimatest objektidest kuulusid meie portfelli KUMU, Hotell Telegraaf, Admirali Maja ja paljud teised tänased tuntud suurhooned.

Minu rolliks oli selles tippaegadel enam kui 60 töötajaga ettevõttes tegevjuhi roll. Olles küll Hansapangas saanud müügitiimi juhtimise kogemuse, ei olnud sellest ettevõtte juhtimisel suurt kasu - vastutus oli suurem, töötajate ootused olid suuremad ning kaasa ei aidanud ka ülekuumenenud ehitusturg, kus "töötajate motiveerimine" täiesti uue tähenduse oli omandanud. Lõppeski kogu see ettevõtmine 2008. aastal alanud MASU'ga.

2008-2013 ehk mikroettevõtte juhtimise kogemus

Pärast ehitusettevõtte tegutsemise lõppemist jätkasin ettevõtjana - alustasin kaubandusvaldkonnas kodu- ja lastekaupade impordi ning turustamisega. Aktiivselt Euroopa erinevaid kaubandusmesse külastades õnnestus omandada ühe maailma suurima puidust lastekaupade tootja Kidkraft ainuesindusõigused Baltikumis, mis mu kaubandusärile hoo sisse puhusid.

Juhi roll oli selles ettevõttes mul taas veidi väiksem
- sõltuvalt aegadest oli ettevõttes tööl 1-3 müügiesindajat, kes lastekaupu erinevatesse müügikanalitesse müüsid. Seoses turuolude muutumisega (Kidkraft muutis oma turupoliitikat ja kaotas eksklusiivsed esindusõigused Baltikumis) müüsin selle ettevõtte ära ühele konkurendile ning keskendusin edaspidi rohkem tärkavale internetipõhisele koolitusärile.

2009-2011 ehk koolitaja teekonna algus

Nimelt olin parallelselt lastekaupade müügiga alustanud enesearenguportaaliga Sisekosmos, kus tegin oma esimesed sammud internetipõhises äris. Kirjutades mõne aastaga enam kui 500 enesearengu artiklit, hakkasid lugejad huvi tundma ka enesearengu koolituste vastu.

Nii hakkasingi pakkuma blogi lugejatele e-raamatuid, e-kursuseid ning 2009. aastal esmakordselt ka klassikoolitusi. Just siit sai alguse minu koolitajateekond.

Sisekosmose blogi baasil andis 2014. aastal Ajakirjade Kirjastus välja ka menuka raamatu "Jalutuskäigud Sisekosmoses".

2011-2013 ehk Motivaator.ee algus

2011. aastaks oli sõna minu enesearengu koolitustest jõudnud ka organisatsioonidesse. Ja just selle aasta sügisel tellis üks Nordea Panga müügitiim endale Sisekosmose lehelt koolituse. Võtsin aluseks oma enesearengu kursuse ja koostasin selle baasil ülimenukaks saanud motivatsioonikoolituse "Enesemotiveerimise kunst" (tänane "Töörõõmu sisemised allikad").

See oli ka hetk, kui tekkis vajadus uue brändi järele, sest Sisekosmos võis korporatiivmaailma esindajatele veidi võõraks jääda. Nii sündiski 2011. aastal Motivaator.ee, mille kaudu olen tänaseks läbi viinud enam kui 750 koolitust, kus on osalenud peaaegu 10 000 inimest.

Motivaatori esimestel aastatel pakkusingi meeskondadele ainult motivatsioonikoolitusi ja meeskonnakoolitusi, mille eesmärgiks oli aidata (MASU järgsetel aastatel) inimestel oma tööst rohkem rõõmu tunda ja seeläbi oma meeskonda suurem panus anda.

2014-2020 ehk juhtide koolitamise algus

Mida enam ma meeskondadega aga motivatsioonikoolitustel kohtusin, seda suuremasse segadusse ma sattusin. Nimelt väitsid motivatsioonikoolitustele saadetud inimesed sageli, et nendel pole motivatsiooniga mingit probleemi - nendel meeldib nende töö ja samuti on meeskonnas asjad üsna korras. Nende sõnul võiks juht ise hoopis rohkem peeglisse vaadata!

Nii hakkas minu teadvusesse jõudma üha enam otsene juht ja tema roll töötajate motivatsioonile. Esmalt hakkasin soovitama juhtidele enne motivatsiooni- ja meeskonnakoolituse tellimist läbi viia meeskonna motivatsiooniuuring, mis annaks parema ülevaate meeskonnas tegelikult toimuvast.

Teise sammuna hakkasin meeskonna- ja motivatsioonikoolituste järgselt juhtidele kirjutama, mida võiks koolituse järgselt juht ise koos meeskonnaga ära teha või oma igapäevajuhtimises rohkem jälgida. Nii sündis esimene juhtidele mõeldud koolitus "Mitterahaline motiveerimine", mis tänaseks kannab nime "Tunnustav juhtimine".

2020-2024 ehk Juhtimiskiirendi.ee algus

"Tunnustava juhtimise" koolitus muutus kiiresti Eesti juhtide hulgas populaarseks, pakkudes praktilisi ja elulähedasi tööriistu oma töötajate mitterahaliseks motiveerimiseks, võimustamiseks, tunnustamiseks ning tagasisidestamiseks. Oma meeskonnas tunnustava juhtimise põhimõtteid rakendavad juhid nägid töötajate pühendumuse ja meeskonna koostöövaimu reaalset kasvu

Info selliste positiivsete mõjude kohta meeskondades levis, mistõttu hakkasid mulle üha sagedamini kirjutama juhid üle Eesti küsides, kas juhtimiskoolitustel oleks võimalik osaleda ka interneti vahendusel. Sellest ideest inspireerituna lõin 2020. aasta sügisel Motivaatorisse e-õppe keskkonna kahe e-koolitusega "Tunnustav juhtimine: teooria & praktika" ja "Motiveeriv tagasiside: teooria & praktika", millega tänaseks on liitunud üle 1500 juhi

Nähes juhtide huvi internetiõppe vastu tekkis 2022. aasta alguses idee seda lähenemist veelgi laiendada - ja nii sündis Juhtimiskiirendi.ee. Juhtimiskiirendi eesmärk on pakkuda enda arengust huvitatud juhtidele erinevaid enesearendamise võimalusi, mille tulemusena suurendada oma meeskondade produktiivsust, iseseisvust ja ühistele eesmärkidele orienteeritust.