Suurenda oma meeskonna produktiivsust kuni 30%
See 4 tunnine põhjalik kursus annab Sulle konkreetsed teadmised, oskused ja kõik vajalikud tööriistad 5 erinevat tüüpi tulemus- ja koostöövestluste läbiviimiseks töötajatega, et suunata ning toetada nende arengut ja eesmärkide saavutamist.
Kursusest leiad 17 praktilist meetodit ja tööriista koos nende rakendamise juhenditega selleks, et 1-1 vestlused mugavalt kasutusele võtta ning neid tõhusalt läbi viia.
Mõned ettevõtted, kes on meie koolitustel osalenud:
Mis juhtimise väljakutsega kursus tegeleb?
Kas oled tundnud juhina, et Sinu suhted töötajatega on küll justkui head (sõbralikud) ja usaldus on olemas, aga päris kõigest alati lihtne rääkida ei ole?
Kas oled tajunud mõnikord, et kuigi suhtled oma töötajatega väga palju ja võib-olla veedate aega igapäevaselt isegi samades ruumides, on siiski olulisi teemasid, mis jutuks ei tule või millest rääkimiseks pole nagu õiget kohta ja aega?
👀 Puudulikud tulemused: Näiteks olukord töötajaga, keda Sa tunned juba aastaid ja teie suhted on üldiselt väga head, aga samas pole Sa mõne tema käitumise, hoiaku või tulemusega viimasel ajal enam nii rahul? Kas, kus, millal ja kuidas temaga sellest rääkima minna?
👀 Motivatsiooni langus: Või oled Sa märganud, kuidas viimasel ajal on ühe tiimiliikme motivatsioon meeskonnas langenud. Tegemist on inimesega, kes on alati optimistlik ja positiivne raudvara Sinu tiimis olnud, aga viimasel ajal on tema käitumine märgatavalt muutunud? Kas, kus, millal ja kuidas temaga sellest rääkima minna?
👀 Vähene arenemine: Või lugesid Sa hoopis rahuloluküsitlusest töötajate nurinat vähese tagasiside ja tunnustamise kohta. Enda arust oled Sa selles täitsa hea ja kiidad inimesi alati, kui selleks põhjust on, tajuvad nemad seda siiski vähe olevat, mis avaldub nende töörahulolu ja motivatsiooni languses. Kas, kus, millal ja kuidas nendega sellest rääkima minna?
👀 Liialt sõbralikud suhted: Või oled Sa oma meeskonnaga nii sõbralikes suhetes, et teatud teemadest rääkimine on muutunud lihtsalt ebamugavaks. Seetõttu oled püüdnud küll olulistele teemadele ning kitsaskohtadele meeskonnas tähelepanu pöörata, aga seda võetakse rohkem kui sõbralike soovituste, mitte juhi põhjendatud ootustena. Kas, kus, millal ja kuidas meeskonnaga sellest rääkida?
👀 Tagasiside saamine: Või sattusid Sa lihtsalt mõnda juhtimisraamatut lugema, kus soovitati aeg-ajalt ise oma töötajatelt endale tagasisidet küsida. Seni oled Sa uskunud, et kui kellelgi on Sinuga mure, tuleb ta sellest ise rääkima – uks on Sul ju alati avatud!
Olles aga avastanud, et keegi Sulle tagasisidet andma ei tule, soovid Sa ise veidi initsiatiivi üles näidata ja tagasisidet küsida. Kuna Sa pole seda aga kunagi niimoodi personaalselt teinud, võib see tunduda nii Sulle kui töötajatele väga võõras ja ebamugav. Kas, kus, millal ja kuidas seda täpsemalt ikkagi teha?
Mis teemadel juhid sageli töötajatega ei räägi?
Need on vaid mõned näited olukordadest, kus juhil oleks vaja töötajaga (ja mõnikord ka töötajal juhiga) millestki olulisest rääkida, mis mõjutab suhteid, meeskonnatööd ja tulemusi, aga selleks ei teki õiget momenti ja kohta (ning pole ka sobilikku viisi või meetodit).
Juhtimiseksperdid ütlevad, et tavaliselt jagunevadki juhi/töötaja jututeemad 3 gruppi, millest kaks esimest juhtuvad iseenesest, aga kolmandaks tuleb võtta eraldi aega:
1) SINU TÖÖ – igapäevased tööalased vestlused, arutelud (koosolekud), kõned, e-mailid jms, mille eesmärgiks on püsida kursis, kuidas tööga läheb. Siin räägitakse üksteise tööst!
2) SINA INIMESENA – kuna koos töötades on üksteist inimlikul tasandil tundma õpitud, võivad vestlused väljuda töö teemadest ka isiklikematele teemadele, nagu hobid, pere, maailmavaated jms. Siin räägitakse üksteise elus toimuvast!
3) SINA INIMESENA TÖÖ JUURES – see on aga teemade ring, kus liidetakse kaks esimest kokku ehk “Kuidas läheb sul inimesena siin töötades?”.
Siin räägitakse otseselt ÜKSTEISEST, mitte üksteise tööst või elust:
– kuidas Sul siin töötades päriselt läheb?
– kuidas meil omavaheline koostöö päriselt läheb (tagasisidestamine)?
– kuidas Sa siin meeskonnas töötades end päriselt tunned?
– mida võiks päriselt meeskonnas arendada, et see tõhusamalt toimiks?
– kuhu Sa päriselt sooviksid oma karjääris välja jõuda ja kuidas mina juhina/meie tööandjana saaksime Sind siin toetada?
Need on teemad, mis on tegelikult iga inimese jaoks kuskil töötades olulised, aga nõrkade suhete ja vähese omavahelise usalduse tõttu jäävad need sageli tähelepanust kõrvale, sest lihtsam on rääkida tööasjadest ja üldiselt elust-olust.
Vähese suhtlemise suuremaks kaotajaks on alati juht
Nii jäävadki sageli sellised olulised asjad rääkimata, mis võivad hakata aga “pinna alt” siiski endast märku andma ja suhteid, motivatsiooni/pühendumust ning koostöövaimu meeskonnas mõjutama.
Ja suuremaks kaotajaks on siin alati juht, mitte töötaja, sest kuigi töötaja jaoks on need teemad olulised, võivad nad sama hästi “käia ka lihtsalt tööl” meeskonnas, kus puudub usaldus, koostöövaim ning pühendumus (nad käivadki seal lihtsalt raha teenimas!).
Just seda näitavad ka viimaste aastate Eesti töötajate pühendumuse numbrid, mis jäävad keskmiselt 25% juurde. See tähendab, et keskmiselt 75% töötajatest ei ole oma tööle pühendunud ja ei anna juhile/tööandjale endast parimat (ei täida nendele püstitatud ootusi ja eesmärke!).
Kas üheks põhjuseks siin võivadki olla vähene sidusus ja usaldus oma juhi ning tööandjaga? Huvitav oleks seda teada, eks? Aga kus seda välja uurida, kui juht suhtleb töötajatega ainult töistel teemadel koosolekutel või lobisetakse niisama elust-olust lõunalauas?
Kuidas kursus seda väljakutset ületada aitab?
Käesolev kursus annab Sulle põhjalikud teadmised ja tööriistakasti selleks, et oma töötajatega tugevaid suhteid luua ja neid püstitatud eesmärkide saavutamisel toetada.
Sa õpid, missuguseid 1:1 vestluste formaate selleks kasutada ning omandad 5 osalise koostöövestluste raamistiku koos enam kui 17 praktilise tööriistaga nende läbiviimiseks.
Meetod (tehnika, tööriist) | Eesmärk |
“5 vestlust” | 5 osaline metoodika koos tööriistadega: |
“LMX analüüs” | Tööriist meeskonna avatuse ja suhete iseloomu analüüsiks |
“Aastaplaan” | Tööriist 1-1 koostöövestluste planeerimiseks |
“Ettevalmistus” | Tööriist 1-1 vestluste ettevalmistuseks, et mõlemad osapooled aktiivselt vestlusse kaasatud oleks |
“Õied-Okkad-Pungad” | Tööriist töötajate töörõõmu ja tööpiina allikate mõistmiseks |
“Sisemised motivaatorid” | Tööriist töötajate sisemotivaatorite avastamiseks palga kõrval |
“KOHTUNIK” | Tööriist juhi enesehindamiseks ja töötajatelt mugavalt selle kohta tagasiside küsimiseks |
“Persoonikaart” | Tööriist töötajate tundma õppimiseks omavahelise koostööd lihtsustamiseks |
“Suhtekaart” | Tööriist suhete tugevuse analüüsimiseks meeskonnas |
“Delegeerimine” | Tööriist tõhusaks ja motiveerivaks delegeerimiseks |
“Tiimikultuuri analüüs” | Tööriist meeskonna sisekultuuri analüüsiks ja selle arendamiseks |
“Kiire-oluline maatriks” | Tööriist töötajate ülekoormuse reguleerimiseks |
“Tippkogemuse analüüs” | Tööriist töötajate sisemise motivatsiooni suurendamiseks tippkogemuste loomise abil |
“Karjäär” | Töötajate arendamise tööriistad: Eluratas, GROW, SMART, SWOT |
“Tagasiside tööriistad” | Tööriistad 1-1 vestlustel tagasiside andmiseks ja küsimiseks |
“Tulemusvestlus” | Tööriistad aastavestluse läbi viimiseks |
Mis tüüpi meetodite ja tööriistadega on tegu?
Kõik Juhtimiskiirendis olevad meetodid ja tööriistad on oma olemuselt abivahendid juhile, et lihtsustada mingi tegevuse läbiviimist meeskonnaga, analüüsida ja mõista mingit olukorda, või arendada mingit oskust enda või meeskonna juures.
Näiteks see GROW-mudeli töövahend arenguvestlusel töötajaga tema eesmärkidest rääkimiseks ja plaanide tegemiseks. Kõik abivahendid on loodud selleks, et saaksid oma juhtimist lihtsustada ja juhtimisega seotud väljakutseid tõhusalt ületada.
Kas need ka “töötavad”?
Just praktilised meetodid ja tööriistad ning nende kasutamise lihtsus on meie koolituste kõige tugevam külg. Siin on mõned näited juhtide tagasisidest:
“Minu ootused täitusid, konkreetsed tööriistad on käes. Aitäh!”
– Ivar, ettevõtte juht
“Ootasin konkreetseid tööriistu, kuidas enda tiimi paremini juhendada ning kuidas anda tagasisidet paremini ning konstruktiivsemalt. Samuti, kuidas tekitada tiimis ühtsust ning üksteise mõistmist.“
– Margit, tiimijuht
“Väga huvitav ja hariv koolitus oli. Sain väga palju uusi teadmisi ning juba ootan, et saaksin neid tiimis rakendada. Kõikidest koolitustest, millel käinud olen, oli see kõige põnevam.”
– Anu, osakonnajuht
Kui kiiresti näed tulemusi?
Senine juhtide tagasiside näitab (ja ka minu enda kogemus klassikoolitustelt, kus kasutan samu meetodeid), et tööriistade kasutamine annab väga kiireid positiivseid tulemusi.
Tihti on koolitusele saabunud väga keerulises seisus meeskond taastanud oma avatuse ja koostöövaimu vaid mõne tunniga. Sama on kinnitanud ka juhid koolituste järgselt. Nad on väitnud, et nägid väga sooja töötajate vastuvõttu ning kiireid positiivseid muutusi.
Kui keeruline nende kasutamine on?
Kõik tööriistad on loodud viisil, et nende kasutamine võtaks minimaalselt aega ja energiat ning annaks maksimaalse efekti võimalikult kiiresti.
Sõltuvalt olukorrast ja tööriistast kulub sellele 30-60 minutit, mille positiivne mõju võib ulatuda nädalatesse ja kuudesse ning lihtsustada omavahelist koostööd ja ühiste eesmärkide poole liikumist.
Mis pärast kursuse rakendamist meeskonnas muutub?
Nagu eespool juttu oli, ei ole 1-1 koostöövestluste eesmärk lihtsalt oma töötajatega aega veeta, vaid võtta aega selleks, et kõikide töötajatega nende jaoks olulistel teemadel vestelda (milleks igapäevaselt niisama aega ja kohta ei teki), ja seeläbi nende töörahuolu, pühendumust ja tulemuslikkust suurendada:
1) Gallup avastas, et töötajad, kes saavad regulaarset ja konstruktiivset tagasisidet, on 3,6 korda rohkem motiveeritud ja oma töösse kaasatud;
2) Stanfordi ülikooli uuring näitas, et juhid, kes viivad regulaarselt läbi 1-1 vestlusi oma töötajatega, kogesid 18% kõrgemat töötajate rahulolu ja 14% madalamat töötajate voolavust;
3) PricewaterhouseCoopers leidis, et ettevõtted, kes rakendavad regulaarseid tulemusvestlusi, näevad 30% paremaid tulemusi töötajate produktiivsuses ja 25% suuremat töötajate pühendumust;
4) MIT Sloan Management Review raportis selgus, et 1-1 vestlused, kus keskendutakse mitte ainult tulemustele, vaid ka töötajate isiklikule arengule, suurendavad töötajate loovust ja innovaatilisust 20% võrra;
5) Corporate Leadership Council uurimus näitas, et juhiga igakuisetes 1-1 vestlustes osalevad töötajad on 31% tõenäolisemalt motiveeritud ja pühendunud oma tööle.
Rakendades meeskonnas 5-osalist 1-1 koostöövestluste raamistikku näed järgmisi muutusi:
Enne kursust | Pärast kursust |
Tööjutud: Töötajad tunnevad, et neil puudub vajalik tugi ja suunised oma eesmärkide täitmiseks. | Tööjutud: Töötajad saavad regulaarset tööalast tuge ja juhiseid, mis aitab neil oma eesmärke tõhusamalt täita. |
Töörõõmu jutud: Töötajad tunnevad end sageli demotiveerituna ja neil puudub huvi oma töö vastu. | Töörõõmu jutud: Töötajad tunnevad suuremat motivatsiooni ja rõõmu töö üle, mis suurendab töörahulolu. |
Tagasiside jutud: Töötajad ei saa piisavalt tagasisidet, mis aitaks neil oma töö kvaliteeti parandada. | Tagasiside jutud: Töötajad saavad regulaarset tagasisidet, mis aitab neil kvaliteeti ja tulemuslikkust parandada. |
Karjääri jutud: Töötajad tunnevad, et nende karjäär ei arene ja neil puudub selge tee edasiliikumiseks. | Karjääri jutud: Töötajad tunnevad, et nende karjäär areneb, ja neil on selged eesmärgid edasiliikumiseks. |
Tulemuste jutud: Töötajad ei tea täpselt, kuidas nende töö tulemusi hinnatakse ja millised on ootused. | Tulemuste jutud: Töötajad on teadlikud tulemustest ja ootustest, mis suurendab nende produktiivsust. |
Liitu ja suurenda oma töötajate produktiivsust
Liitu Juhtimiskiirendiga SIIN ja suurenda oma töötajate produktiivsust kuni 30%
100% Meeskonna Kiirenduse Garantii
Kõikidele kursustele kehtib 100% Meeskonna Kiirenduse Garantii, mis tähendab, et kui rakendad koolituste meetodeid oma meeskonnas, aga positiivseid muutuseid ei näe, siis maksame Sulle seni makstud raha TOPELT tagasi. Lisaks töötab koolitaja Kaido Pajumaa Sinu meeskonnaga TASUTA nii kaua, kuni muutuseid näed.
Kaido Pajumaa
Juhtide ja meeskondade koolitaja (CV)
Kaido Pajumaa on kogenud juhtide ja meeskondade koolitaja alates 2011. aastast. Tema teekond algas motivatsioonikõnelejana, kui teda kutsuti meeskondadesse rääkima enesemotiveerimisest ja positiivsest mõtlemisest.
Järgnevatel aastatel märkas Kaido, et motivatsioonipäevade mõju on sageli lühiajaline. Ta mõistis, et tõeliselt püsivad tulemused saavutatakse vaid sügavamate ja pikemaajaliste lahendustega. Sellest lähtudes keskendus ta oma töös rohkem meeskonnakoolituste ja juhtimiskoolituste pakkumisele, püüdes aidata organisatsioonidel leida tõelise töörõõmu ja efektiivsuse allikad.
Tänapäeval keskendub Kaido peamiselt juhtide ja juhtmeeskondade arendamisele. Viimase 13 aasta jooksul on ta läbi viinud enam kui 750 koolitust, kus on osalenud üle 7500 inimese nii Eestist kui rahvusvahelistest ettevõtetest. Tema koolitused on hinnatud praktilisuse, sügavuse ja kohese rakendatavuse poolest.
Lisaks koolitustele on Kaido ka Eesti juhtide poolt hinnatud juhtimisblogi Motivaator.ee autor, kuhu ta on kirjutanud enam kui 700 motiveerimise, meeskonnatöö ja juhtimise alast artiklit. Blogis jagab ta regulaarselt väärtuslikke nõuandeid ja mõtteid juhtimisest, meeskonnatööst ja enesearengust. Tema kirg inimeste ja organisatsioonide arendamise vastu on teinud temast ühe Eesti hinnatuima koolitaja.
Loe lähemalt siin või leia Kaido sotsiaalmeediast: