Suurenda oma meeskonna tulemuslikkust kuni 25%
See 1 tunnine juhtimiskoolitus annab olulised teadmised, miks ainult tasudel põhineva motivatsiooni kasutamine ei taga töötajate püsivat motiveeritust. Samuti õpid, kuidas 4 mitterahalise motivaatori kaudu töötajate motivatsiooni, pühendumust ja rahulolu tõsta.
Koolitusest leiad 1 konkreetse meetodi töötajate kõige olulisemate mitterahaliste motivaatorite välja selgitamiseks ja juhtimises kasutamiseks, et motivatsiooni üleval hoida.
Mõned ettevõtted, kes on meie koolitustel osalenud:
Mis väljakutsega juhtimiskoolitus tegeleb?
Kas oled mõnikord juhina tundnud, et Su töötajad pole piisavalt motiveeritud, eriti ühiste tulemuste nimel pingutama?
➢ Vähene motiveeritus: Näiteks võid Sa olla kuulnud kedagi kunagi mainimas, et “Talle ei maksta selle eest piisavalt!”, kui tema tööülesannetes on toimunud mõni muudatus ja ta peab edaspidi asju veidi teistmoodi tegema (peab ümber õppima). Mõned juhid nimetavad seda “tööülesannetele hinnasiltide külge panemiseks”.
See paneb Sind juhina pideva surve alla pakkuda töötajate “motiveerituna hoidmiseks” palgatõuse või muid rahalisi preemiaid. Eelarve on Sul aga piiratud ja kõik võimalused ammenduvad kiiresti. Kuidas sellises olukorras meeskond siiski motiveerituna hoida, sest muudatusi tuleb ette ju pidevalt?
➢ Palgatõusu lühiajaline mõju: Või oled Sa märganud, kuidas palgatõusu või makstud preemia mõju töötajate käitumisele ja motivatsioonile väga kiiresti möödub (tavaliselt toimub see 2 kuuga).
“Miks?”, võid Sa endalt küsida – kas nad mitte ei öelnud 2 kuud tagasi, et nende vähe motiveeritud käitumine oli seotud just väikese palgaga (mis nüüd sai aga ju tõstetud)? Kuidas luua töötajatele pikaajalist ja püsivat motivatsiooni?
➢ Madal meeskonnavaim: Või oled Sa hoopis täheldanud, kuidas töötajate vähene (rahaline) motiveeritus mõjutab nende seotust ja osavõtlikkust meeskonnast – nad ei tunne end tiimi osana ja teil puudub tugev meeskonnavaim.
Kuigi Sinu arvates makstakse teie ettevõttes töötajatele üsna hästi, kipub igaüks siiski vaikselt oma asja ajama ning meeskonna ühiste eesmärkide vastu keegi erilist huvi üles ei näita? Kuidas motiveerida oma töötajaid pühenduma ühisele edule?
Kõik need näited viitavad sellele, kuidas töötajate vähene motiveeritus tekitab kulusid, lõhub töövoogu ja ei võimalda hästi toimivat meeskonda üles ehitada. Kuidas luua töökeskkond, kus töötajad tunnevad end rahaliste motivaatorite kõrval ka mitterahaliselt motiveerituna?
Töötajate motiveerimine on juhtide üks suurimaid väljakutseid
Töötajate püsiv motiveerimine on juhtide üks suurimaid väljakutseid. Ja seda muidugi eriti juhul, kui juht ISE on “motiveerimise” enda jaoks võrdustanud “palga maksmisega” – juht ei ole ka ise kursis erinevate sisemiste motivaatoritega ja nende kasutamise võimalustega.
Selline piiratud mõtteviis viib juhi varem või hiljem tupikusse, sest juhil ei ole eelarves piisavalt raha kogu aeg töötajate kasvavaid palgaootusi täita (eriti aasta keskel!).
Lisaks näitavad uuringud, et sõltumata palga suurusest ei pruugigi töötajad jõuda olukorda, kus nad oma palgaga täielikult rahul on (mistõttu käituvadki eespool kirjeldatud viisidel).
Selle tulemuseks on pidev lõhe juhi ning töötaja nägemuste vahel – töötajatele tundub, et juht ei väärtusta; juhile tundub aga, et töötaja ei pinguta piisavalt.
Selle lõhe ületamiseks ei pruugi lahendus olla pidevas palga ja preemiate suurendamises, vaid motivatsiooniallikate laiendamises. Selleks peab juht aga esmalt ise motivatsiooni psühholoogiat paremini mõistma, et selle baasil ka töötajaid tõhusamalt motiveerida.
Kuidas koolitus seda väljakutset ületada aitab?
See juhtimiskoolitus annab põhjaliku arusaamise motivatsiooni psühholoogiast ja töötajate vähese motiveerituse tegelikest põhjustest.
Sa õpid, miks ainult rahal baseeruv motiveerimine üldjuhul tiimi püsivat motiveeritust ei too ning omandad 1 konkreetse tööriista sisemiste motivaatorite kasutusele võtmiseks.
MEETOD | EESMÄRK |
“Sisemotivaatorite kaardistamine” | Tööriist aitab juhil ise teadvustada, ning iga töötaja peamised mitterahalised motivaatorid välja selgitada, et neid juhtimises kasutada ning töötajate motivatsiooni palga kõrval suurendada. |
Mis tüüpi tööriistadega on tegu ja kas need ka töötavad?
Kõik Juhtimiskiirendis olevad meetodid ja tööriistad on oma olemuselt abivahendid juhile, et lihtsustada mingi tegevuse läbiviimist meeskonnaga, analüüsida ja mõista mingit olukorda, või arendada mingit oskust enda või meeskonna juures.
Praktilised meetodid ja tööriistad ning nende kasutamise lihtsus on ka seniste klientide sõnul meie koolituste kõige tugevam külg. Siin on mõned näited juhtide tagasisidest:
“Sain vaadata enda meeskonda sisse ning saime rääkida ausalt ja avatult asjadest nii nagu need tegelikult on.”
– Kristian Jaani, PPA Põhja prefektuuri prefekt
“Isiklikult jäin väga rahule, ja võin öelda, et ka meie meeskond jäi rahule. Ma tahan loota, et me võtame vedu ja tegutseme siit edasi. Kaido meile head suunad ja tööriistad igal juhul selleks andis.“
– Merelle Zeiger, Eesti Lennuakadeemia personalijuht
“Kogu koolituse ülesehitus algusest peale ja teemade väljatoomine – nii praktilisi näiteid kui teooriat -, oli hästi tasakaalus. Sa suutsid kogu tiimi haarata ja meeskonda ühiselt mõtlema panna. ”
– Sten Vendel, Tartu Mill AS müügidirektor
Mis pärast õpitu rakendamist meeskonnas muutub?
“Mitterahaline motiveerimine” ei ole ebamäärane juhtimise müstifikatsioon, vaid konkreetne ja teadusuuringutel põhinev süsteem töötajatele positiivse töötajakogemuse loomiseks, mis innustab neid tööandja, meeskonna ja juhi vajaduste nimel rohkem pingutama (sest nad näevad, kuidas tööandja ja juht pingutavad töötajate nimel).
Kuni organisatsioonis valitseb töötajate (ja ka juhtide!) mõtteviis, et seal töötamise ainukeseks mõtteks on palk, kipub iga samm olema nende poolt täiendavalt “hinnastatud”. Selle tulemusena ei pinguta inimesed selles organisatsioonis enam ei selle missiooni, arengu ja tulemuste nimel, vaid jälgivad ainult nendele makstava tasu suhet ülesannetesse.
Allpool toodud uuringud kinnitavad, et ainult rahalisele motiveerimisele keskendunud kultuur võib vähendada töötajate pühendumust ja tulemuslikkust, samas kui mitterahalised motivaatorid võivad oluliselt parandada organisatsiooni tulemuslikkust ja töötajate rahulolu:
1) Näiteks Alfie Kohni uuringud näitavad, et töötajate sisemine motivatsioon väheneb keskmiselt 20%, kui nad keskenduvad ainult rahalistele tasudele. See toob kaasa 15% madalama töö tulemuslikkuse ja 18% madalama rahulolu tööga.
2) Deci ja Ryani uurimus näitab, et sisemiselt motiveeritud töötajad on keskmiselt 23% rohkem pühendunud ja 25% tulemuslikumad kui need, kes keskenduvad ainult rahalistele tasudele.
3) Harvardi uuring näitab, et ainult rahaliselt motiveeritud töötajad kipuvad olema 22% vähem pühendunud ja 17% vähem lojaalsed. Mitterahalised motivaatorid suurendavad aga töötajate pühendumust 29% ja tulemuslikkust 19%.
Kasutades juhina teadlikult mitterahalisi motiveerimise meetodeid näed selliseid muutusi:
ENNE | PÄRAST |
Töötajad tunnevad, et nende töö ei ole hinnatud, sest ainus motiveerimisviis on palk (mis pole nende arvates piisav) | Töötajad on palga kõrval motiveeritud ka sisemiselt, tajudes töörõõmu ja omades positiivset töötajakogemust |
Juhid arvavad, et rahaline premeerimine on ainus viis töötajate motiveerimiseks | Juhid on teadvustanud ja oskavad ka kasutada mitterahalisi motivaatoreid palga kõrval |
Töötajate pühendumus ja tulemuslikkus on madalad, kuna nad ei tunne end väärtustatuna | Töötajate pühendumus ja tulemuslikkus paranevad märgatavalt, kuna nad tunnevad end väärtustatuna ja toetatuna |
Rahuolematus, konfliktid ja stress on sagedased, kuna töötajad keskenduvad vaid rahalisele tasule | Töötajate rahulolu ja meeskonna ühtsus suurenevad, kuna keskendutakse sisemistele motivaatoritele ja positiivsele töökeskkonnale |
Tööjõuvoolavus on kõrge, kuna töötajad ei tunne end organisatsiooniga seotuna | Tööjõuvoolavus langeb, sest töötajad tunnevad end organisatsiooniga seotuna ja väärtustatuna |
Liitu ja suurenda ka oma tiimi tulemuslikkust kuni 25%
Liitu Juhtimiskiirendiga või telli ainult see kursus.
100% Positiivsete Muutuste Garantii
Kõikidele juhtimiskoolitustele kehtib 100% positiivsete muutuste garantii, mis tähendab, et kui rakendad koolituse meetodeid oma meeskonnas, aga oodatud positiivseid tulemusi ei näe, siis maksame Sulle seni makstud raha TOPELT tagasi. Lisaks töötab koolitaja Kaido Pajumaa Sinu meeskonnaga TASUTA nii kaua, kuni tulemusi näed.
Kaido Pajumaa
Juhtide ja meeskondade koolitaja (CV)
Kaido Pajumaa on kogenud juhtide ja meeskondade koolitaja alates 2011. aastast. Tema teekond algas motivatsioonikõnelejana, kui teda kutsuti meeskondadesse rääkima enesemotiveerimisest ja positiivsest mõtlemisest.
Järgnevatel aastatel märkas Kaido, et motivatsioonipäevade mõju on sageli lühiajaline. Ta mõistis, et tõeliselt püsivad tulemused saavutatakse vaid sügavamate ja pikemaajaliste lahendustega. Sellest lähtudes keskendus ta oma töös rohkem meeskonnakoolituste ja juhtimiskoolituste pakkumisele, püüdes aidata organisatsioonidel leida tõelise töörõõmu ja efektiivsuse allikad.
Tänapäeval keskendub Kaido peamiselt juhtide ja juhtmeeskondade arendamisele. Viimase 13 aasta jooksul on ta läbi viinud enam kui 750 koolitust, kus on osalenud üle 7500 inimese nii Eestist kui rahvusvahelistest ettevõtetest. Tema koolitused on hinnatud praktilisuse, sügavuse ja kohese rakendatavuse poolest.
Lisaks koolitustele on Kaido ka Eesti juhtide poolt hinnatud juhtimisblogi Motivaator.ee autor, kuhu ta on kirjutanud enam kui 700 motiveerimise, meeskonnatöö ja juhtimise alast artiklit. Blogis jagab ta regulaarselt väärtuslikke nõuandeid ja mõtteid juhtimisest, meeskonnatööst ja enesearengust. Tema kirg inimeste ja organisatsioonide arendamise vastu on teinud temast ühe Eesti hinnatuima koolitaja.
Loe lähemalt siin või leia Kaido sotsiaalmeediast: