Suurenda oma töötajate rahulolu kuni 27%
See 3 tunnine juhtimiskoolitus annab Sulle põhjalikud teadmised, oskused ja tööriistad tõhusalt tagasiside küsimiseks ja andmiseks. Tööriistad aitavad Sul parandada töötajate tulemuslikkust ja koostööd ning luua avatud suhtluskultuuri meeskonnas.
Koolitusest leiad 10 praktilist juhtimise meetodit ja tööriista koos nende rakendamise juhenditega, et tõhusalt ja motiveerivalt töötajatele tagasisidet anda ning küsida.
Mõned ettevõtted, kes on meie koolitustel osalenud:
Mis väljakutsega juhtimiskoolitus tegeleb?
Kas oled juhina mõnikord tundnud, et tagasiside andmine ja küsimine on Sinu jaoks veidi ebamugav? Kas oled sel põhjusel tagasisidestamist edasi lükanud või seda lausa vältinud?
Usutavasti tead Sa hästi, et tagasisidestamine on juhtimises oluline ja vajalik (võib-olla on töötajad seda isegi rahuloluküsitluses maininud!), kuid sageli on see siiski tagaplaanile jäänud, sest on puudunud selleks justkui õige hetk ja pole leidnud ka seda päris õiget viisi.
Milleni see on viinud? Kas mõni nendest olukordadest on Sulle juhina veidi tuttav?
➢ Näiteks oled Sa märganud, et üks Sinu tiimi liige on olnud viimasel ajal vähem pühendunud ja tema tulemused ei ole enam nii head. Sa tead, et tagasiside andmine oleks talle vajalik, kuid kuidas seda teha nii, et töötaja ei tunneks end rünnatuna ja teie suhted keeruliseks ei muutuks? Millal ja kuidas seda vestlust alustada?
➢ Või oled sa tähele pannud, kuidas ühe töötaja suhtlemine ülejäänud meeskonnaga on veidi järsk ja kohati lausa ebaviisakas, mis on tekitanud meeskonnas polaarsust ning vähendanud selle koostöövaimu. Sa tunned, et peaksid temaga sellest rääkima, aga kuna omas valdkonnas on tegemist väga tugeva spetsialistiga, ei tahaks sa ohustada tema motivatsiooni. Kas temaga rääkida ja riskida tema isikliku motivatsiooni langusega, või mitte rääkida ja riskida meeskonna veelgi suurema lõhestumisega?
➢ Või oled juhina märganud hoopis, et Sul on mõne töötajaga suhted viimasel ajal veidi halvenenud ja Sulle tundub, et ta on Sinuga rahulolematu, kuid ta ei räägi sellest. Sa tead, et tagasiside küsimine võiks aidata probleeme ennetada, aga kuidas seda teha nii, et töötaja tunneks end turvaliselt ja avameelselt oma mõtteid jagama?
Kõik need näited pärinevad vestlustest juhtidega tagasiside koolitustelt. Need on elulised näited, kuhu juhid oma töös varem või hiljem sattuda võivad.
Kuidas käituda siis olukordades, kus Sa juhina tead, et tagasiside andmine või küsimine on hädavajalik, aga Sul puuduvad sobivad meetodid selle tõhusaks tegemiseks?
Vähene tagasiside viib töötajate motivatsiooni languseni
Kahjuks valivad paljud juhid sellistes olukordades lihtsalt tagasiside vältimise tee…
Kuigi juhid soovivad tagasiside andmise kaudu töötajatele ainult head ja nende kavatsus on näidata, kuidas töötaja saaks oma rollis veelgi edukam olla, kipuvad töötajad tagasisidet siiski kriitika ja rünnakuna võtma.
Just seetõttu on paljud juhid hakanud tagasiside andmist edasi lükkama või lausa vältima arvates, et töötajad pole tagasisidest ja enda arengust huvitatud.
☝️ Tegelikkus on aga hoopis vastupidine – töötajad väga ootavad juhtidelt tagasisidet!
Nimelt on rahuloluküsitlustes tavaliselt tunnustamise ja tagasiside valdkonnad kõige madalamad – töötajad ütlevad, et vähene juhtide tagasiside vähendab nende töörahulolu, motivatsiooni ning pühendumust.
Järelikult ei ole asi selles, et töötajad oma arengust ning tagasisidest huvitatud ei oleks, vaid probleemiks on juhtide madal teadlikkus tagasisidepsühholoogia ning -meetodite suhtes.
See on viinud olukorrani, kus tagasiside on meeskonnas muutunud kriitika sünonüümiks, mille eest inimesed end kaitsta püüavad.
Kuidas koolitus seda väljakutset ületada aitab?
Käesolev juhtimiskoolitus annab Sulle olulised teadmised ja oskused selleks, et tagasiside andmine ning küsimine enda jaoks juhina mugavamaks ja tõhusamaks muuta.
Sa õpid, mida juhina teha ja mida vältida selleks, et tagasiside motiveeriv ja edasiviiv oleks, ning omandad 10 konkreetset tõhusa tagasisidestamise tööriista.
MEETOD | EESMÄRK |
"S.B.I" | Tõhus 4-sammuline tagasisidestamise metoodika, mis muudab tagasiside andmise mugavamaks |
“Johari aken” | Tööriist aitamaks töötajatel enda tugevusi/nõrkusi meeskonnas analüüsida ja tiimilt tagasisidet saada |
“3 küsitlust” | Erinevate tagasisideküsitluste tutvustused meeskonna sügavamatest kihtidest info/tagasiside saamiseks |
“KUDO-karp” | Tööriist tiimis omavahelise tagasisidestamise soodustamiseks |
“Korktahvli” tehnika | Tööriist #2 tiimis omavahelise tagasisidestamise soodustamiseks |
“Jätka-Alusta-Lõpeta” | Tõhus tagasisidestamise tööriist üheaegselt töötajale tagasiside andmiseks ja saamiseks |
“KOHTUNIK’u mudel” | Tööriist juhi enesehindamiseks ja töötajatelt mugavalt selle kohta tagasiside küsimiseks |
“Konstruktiivne ring” | Tööriist meeskonnas kõige sügavamate kihtideni jõudmiseks ja üksteisele tagasiside andmiseks |
“Lihtne küsimus” | Tõhus tehnika juhile oma meeskonnalt regulaarselt tagasiside saamiseks, et koostöö sujuks |
“Põhjuste analüüs” | Tööriist tagasiside küsimise vältimise põhjuste analüüsimiseks, et juhina osata neid põhjuseid ületada |
Mis tüüpi tööriistadega on tegu ja kas need ka töötavad?
Kõik Juhtimiskiirendis olevad meetodid ja tööriistad on oma olemuselt abivahendid juhile, et lihtsustada mingi tegevuse läbiviimist meeskonnaga, analüüsida ja mõista mingit olukorda, või arendada mingit oskust enda või meeskonna juures.
Praktilised meetodid ja tööriistad ning nende kasutamise lihtsus on ka seniste klientide sõnul meie koolituste kõige tugevam külg. Siin on mõned näited juhtide tagasisidest:
“Avasime väikese Pandora laeka. Avasime päris mitmele inimesele ootused, et kuhu maani võiks ühe koolitusega üldse minna. Peale seda, kui inimesed saalis plaksutavad ja kuuled neid ütlemas, et teeme neid asju varsti jälle, siis järelikult läks see koolitus õigesse kohta.”
– Ainer Tiitson, Saaremaa Haldus tegevjuht
“Jäin rahule küll jah! Ma lootsin saada sellelt koolituselt ühe või mõned praktilised tegevused, mida saaks siis meeskonnaga koos teha. Ja sealt ma kirjutasingi endale välja päris mitmed mõtted.“
– Meelis Tarto, Tikkurila AS müügidirektor
“Mina jäin väga rahule! Kuigi ma olen poole aastase vahega 2 korda sarnasel koolitusel osalenud, siis teine kord oli siiski juba väga värskendav. See kindlasti ühendab meid meeskonnana tööalaselt, ja selleks on see koolitus väga hea.”
– Margus Tamme, Timbeco tootmisjuht
Mis pärast õpitu rakendamist meeskonnas muutub?
Tagasiside on iga meeskonna edasiviiv jõud, sest see toetab õppimiskultuuri tekkimist, innovatsiooni ja arengut, mida kinnitavad ka mitmed allpool esitatud uuringud.
1) CIPD (Chartered Institute of Personnel and Development) leidis, et ettevõtted, kus tagasiside on integreeritud igapäevasesse juhtimisstiili, kogevad 25% kõrgemat töötajate pühendumust ja 20% suuremat töö efektiivsust.
2) Deloitte’s Global Human Capital Trends raportis selgus, et ettevõtted, kus tagasiside antakse pidevalt ja mitte ainult aastaringsetes tulemusvestlustes, kogevad 21% kõrgemat tootlikkust ja 27% suuremat töötajate rahulolu.
3) Society for Human Resource Management (SHRM) uuring näitas, et organisatsioonid, mis rõhutavad tagasiside tähtsust ja selle regulaarset andmist, näevad 32% väiksemat töötajate voolavust ja 20% madalamat stressitaset.
Rakendades meeskonnas tagasisidestamise meetodeid näed seal järgmisi muutusi:
ENNE | PÄRAST |
Tagasiside andmine ja saamine on harvad ja ebamugavad sündmused | Tagasiside andmine ja saamine on loomulik osa töökultuurist |
Töötajad kardavad tagasisidet saada, sest see on sageli kriitiline | Töötajad ootavad tagasisidet ja näevad seda võimalusena arenemiseks |
Töötajad ei ole kindlad, kuidas nende tööd hinnatakse ja mida neilt täpselt ikka oodatakse | Töötajad saavad selget ja läbipaistvat tagasisidet oma töö kohta, teades täpselt, mida neilt oodatakse |
Sa ei tea juhina, kuidas tagasisidet anda viisil, mis motiveeriks töötajaid | Oskad tagasisidet anda ja küsida viisil, mis motiveerib ja arendab töötajaid |
Töötajad tunnevad, et nende panus jääb sageli märkamata | Töötajad tunnevad, et nende panust hinnatakse ja tunnustatakse regulaarselt |
Liitu ja suurenda ka oma töötajate rahulolu kuni 27%
Liitu Juhtimiskiirendiga või telli ainult see kursus.
100% Positiivsete Muutuste Garantii
Kõikidele juhtimiskoolitustele kehtib 100% positiivsete muutuste garantii, mis tähendab, et kui rakendad koolituse meetodeid oma meeskonnas, aga oodatud positiivseid tulemusi ei näe, siis maksame Sulle seni makstud raha TOPELT tagasi. Lisaks töötab koolitaja Kaido Pajumaa Sinu meeskonnaga TASUTA nii kaua, kuni tulemusi näed.
Kaido Pajumaa
Juhtide ja meeskondade koolitaja (CV)
Kaido Pajumaa on kogenud juhtide ja meeskondade koolitaja alates 2011. aastast. Tema teekond algas motivatsioonikõnelejana, kui teda kutsuti meeskondadesse rääkima enesemotiveerimisest ja positiivsest mõtlemisest.
Järgnevatel aastatel märkas Kaido, et motivatsioonipäevade mõju on sageli lühiajaline. Ta mõistis, et tõeliselt püsivad tulemused saavutatakse vaid sügavamate ja pikemaajaliste lahendustega. Sellest lähtudes keskendus ta oma töös rohkem meeskonnakoolituste ja juhtimiskoolituste pakkumisele, püüdes aidata organisatsioonidel leida tõelise töörõõmu ja efektiivsuse allikad.
Tänapäeval keskendub Kaido peamiselt juhtide ja juhtmeeskondade arendamisele. Viimase 13 aasta jooksul on ta läbi viinud enam kui 750 koolitust, kus on osalenud üle 7500 inimese nii Eestist kui rahvusvahelistest ettevõtetest. Tema koolitused on hinnatud praktilisuse, sügavuse ja kohese rakendatavuse poolest.
Lisaks koolitustele on Kaido ka Eesti juhtide poolt hinnatud juhtimisblogi Motivaator.ee autor, kuhu ta on kirjutanud enam kui 700 motiveerimise, meeskonnatöö ja juhtimise alast artiklit. Blogis jagab ta regulaarselt väärtuslikke nõuandeid ja mõtteid juhtimisest, meeskonnatööst ja enesearengust. Tema kirg inimeste ja organisatsioonide arendamise vastu on teinud temast ühe Eesti hinnatuima koolitaja.
Loe lähemalt siin või leia Kaido sotsiaalmeediast.