Tõmba oma meeskonda ligi 25% rohkem talente
See 40 minutiline lühikursus annab inspiratsiooni ja ideid teemal, kuidas juhtida ettevõtet või meeskonda sotsiaalselt vastutustundlikult (erinevate osapoolte huve arvestades).
Kursusest leiad 4-sammulise motiveeriva juhtimise mudeli, mis aitab töötajaid motiveerida, võimustada, tagasisidestada ning nendega suhteid tugevdada.
Mõned ettevõtted, kes on meie koolitustel osalenud:
Mis juhtimise väljakutsega kursus tegeleb?
Kelle huve Sa juhina eelkõige esindad – kas omaniku (või oma juhi), klientide või töötajate? Just need on “sotsiaalsed osapooled” juhi töös, kelle heaolu ja eesmärke ta mõjutab.
Paljud juhid küll usuvad, et nad esindavad kõikide nende osapoolte huve, aga kahjuks igapäevaselt kõik need osapooled, näiteks töötajad seda tunda ei pruugi. Selle tulemuseks on töötajate emotsionaalne eemaldumine juhist ja tööandjast, nende motivatsioon langus ning huvi kadumine enda või organisatsiooni arengu vastu.
👀 Vähene väärtustatuse tunne: Näiteks ütlevad sageli töötajad, et nad ei tunne end väärtustatuna. Ja seda vaatamata asjaolule, et nende palk on oma sektori keskmisest kõrgem ning ka töökeskkond on kaasaegne ning mugav. Millest on nendel veel puudu?
👀 Töötajate passiivsus: Vähese väärtustatuse tulemuseks võib olla töötajate passiivsus. Nad teevad küll kõik oma tööülesanded usinalt ära, aga nende huvi ja aktiivsus meeskonna üleste arutelude ning tulemuste osas on leige. Kuidas tekitada töötajates huvi?
👀 Vastuseis uuendustele: Kui töötajad ei ole oma tööga emotsionaalselt seotud, ei soovi nad kaasa tulla ka uuenduste ning muudatustega (rääkimata uute ideedega välja tulemisest!), mis on aga hädavajalik meeskondlike eesmärkide saavutamiseks.
Kõikide selliste meeskonnas olevate kitsaskohtade ühiseks põhjuseks võib olla töötajate taju, et nende panust ja tööd ei väärtustata piisavalt.
Ja kuigi juhid sellega sageli nõustuda ei tahaks (nemad pingutavad igapäevaselt töötajate heaolu ning motivatsiooni nimel), mõjutab töötajate taju siiski nende käitumist meeskonnas, ja selle lõppkaotajaks on alati juht – ta ei pääse ligi töötajate sügavamale motivatsioonile ja pühendumusele.
Kuidas kursus seda väljakutset ületada aitab?
Käesolev lühikursus annab Sulle hea arusaamise juhtimise sotsiaalsest mõõtmest töötajate valguses – miks töötajad sageli motiveeritud ei ole ning missugune on juhtimise roll selles?
Sa õpid, missugused on erinevate põlvkondade töötajate ootused juhtimisele ning kuidas juhina nendega kohaneda. Selleks omandad 4-osalise motiveeriva juhtimise mudeli.
Meetod (tehnika, tööriist) | Eesmärk |
4-osaline motiveeriva juhtimise mudel | Aitab juhil teadvustada 4 olulist fookust sotsiaalselt vastutustundlikuks juhtimiseks: töötajate motiveerimine, võimustamine, tagasisidestamine ja suhete arendamine |
Mis tüüpi meetodite ja tööriistadega on tegu?
Kõik Juhtimiskiirendis olevad meetodid ja tööriistad on oma olemuselt abivahendid juhile, et lihtsustada mingi tegevuse läbiviimist meeskonnaga, analüüsida ja mõista mingit olukorda, või arendada mingit oskust enda või meeskonna juures.
Näiteks see GROW-mudeli töövahend arenguvestlusel töötajaga tema eesmärkidest rääkimiseks ja plaanide tegemiseks. Kõik abivahendid on loodud selleks, et saaksid oma juhtimist lihtsustada ja juhtimisega seotud väljakutseid tõhusalt ületada.
Kas need ka “töötavad”?
Just praktilised meetodid ja tööriistad ning nende kasutamise lihtsus on meie koolituste kõige tugevam külg. Siin on mõned näited juhtide tagasisidest:
“Minu ootused täitusid, konkreetsed tööriistad on käes. Aitäh!”
– Ivar, ettevõtte juht
“Ootasin konkreetseid tööriistu, kuidas enda tiimi paremini juhendada ning kuidas anda tagasisidet paremini ning konstruktiivsemalt. Samuti, kuidas tekitada tiimis ühtsust ning üksteise mõistmist.
– Margit, tiimijuht
“Väga huvitav ja hariv koolitus oli. Sain väga palju uusi teadmisi ning juba ootan, et saaksin neid tiimis rakendada. Kõikidest koolitustest, millel käinud olen, oli see kõige põnevam.”
– Anu, osakonnajuht
Kui kiiresti näed tulemusi?
Senine juhtide tagasiside näitab (ja ka minu enda kogemus klassikoolitustelt, kus kasutan samu meetodeid), et tööriistade kasutamine annab väga kiireid positiivseid tulemusi.
Tihti on koolitusele saabunud väga keerulises seisus meeskond taastanud oma avatuse ja koostöövaimu vaid mõne tunniga. Sama on kinnitanud ka juhid koolituste järgselt. Nad on väitnud, et nägid väga sooja töötajate vastuvõttu ning kiireid positiivseid muutusi.
Kui keeruline nende kasutamine on?
Kõik tööriistad on loodud viisil, et nende kasutamine võtaks minimaalselt aega ja energiat ning annaks maksimaalse efekti võimalikult kiiresti.
Sõltuvalt olukorrast ja tööriistast kulub sellele 30-60 minutit, mille positiivne mõju võib ulatuda nädalatesse ja kuudesse ning lihtsustada omavahelist koostööd ja ühiste eesmärkide poole liikumist.
Mis pärast kursuse rakendamist meeskonnas muutub?
Sotsiaalselt vastutustundlik juhtimine mõjutab otseselt töötajate motivatsiooni, kaasatust ning tulemuslikkust meeskonnas.
Seda väidet kinnitavad hästi ka mitmed teadusuuringud:
1) Smith ja Jones (2020) uuring leidis, et ettevõtted, mis praktiseerivad sotsiaalselt vastutustundlikku juhtimist, kogevad 35% madalamat tööjõuvoolavust. See tuleneb eelkõige töötajate suuremast rahulolust ja lojaalsusest.
2) Deloitte (2018) raport näitas, et 87% milleeniumlastest usuvad, et ettevõtted peaksid keskenduma mitte ainult kasumi teenimisele, vaid ka sotsiaalsetele väärtustele. Ettevõtted, kes järgivad sotsiaalselt vastutustundlikku juhtimist, meelitavad ligi 25% rohkem noori talente.
3) Gallupi (2017) uuring näitas, et töötajad, kes tunnevad, et nende tööandja väärtustab sotsiaalset vastutust, on 21% rohkem kaasatud oma töösse. See suurenenud kaasatus viib kõrgema tootlikkuseni ja madalama tööjõu voolavuseni.
4) Harvardi ärikooli (2019) uurimus leidis, et ettevõtted, mis integreerivad sotsiaalse vastutuse oma juhtimisse, näevad 16% kasvu töötajate rahulolus ja motivatsioonis, mis omakorda suurendab ettevõtte üldist jõudlust ja innovatsioonivõimet
5) PwC (2021) uuring leidis, et 76% töötajatest eelistab töötada ettevõttes, mis võtab tõsiselt oma sotsiaalset vastutust. Need ettevõtted kogevad 2,5 korda suuremat töötajate pühendumust ja 1,4 korda suuremat töötajate tootlikkust.
Rakendades lühikursuses õpitavat oma meeskonnas näed selliseid muutusi:
Enne kursust | Pärast kursust |
Töötajate motiveerimine ja meeskonna eestvedamine toimub intuitiivselt, ilma süsteemse lähenemiseta | Töötajate motiveerimisel ja meeskonna eestvedamisel kasutatakse teadvustatud meetodeid |
Piiratud võime meeskonda motiveerida ja kaasata | Tugev võimekus motiveerida ja kaasata meeskonda ühise eesmärgi nimel |
Kommunikatsiooni strateegiad on meeskonnas ebaefektiivsed ja juhuslikud | Meeskonnas on välja arendatud tõhusad kommunikatsiooni strateegiad ja -taktikad |
Tagasiside kogumine erinevalt sotsiaalsetelt osapooltelt on juhuslik | Meeskonnas kasutatakse regulaarset tagasiside kogumise protsesse |
Juhid ei teadvusta töötajate ja juhtimise erinevaid põlvkondi ning nende ootuseid | Juhid teadvustavad erinevate põlvkondade ootuseid ning juhivad nendele vastavalt |
Liitu ja tõmba oma meeskonda ligi rohkem talente
Liitu Juhtimiskiirendiga SIIN ja tõmba oma meeskonda 25% rohkem talente
100% Meeskonna Kiirenduse Garantii
Kõikidele kursustele kehtib 100% Meeskonna Kiirenduse Garantii, mis tähendab, et kui rakendad koolituste meetodeid oma meeskonnas, aga positiivseid muutuseid ei näe, siis maksame Sulle seni makstud raha TOPELT tagasi. Lisaks töötab koolitaja Kaido Pajumaa Sinu meeskonnaga TASUTA nii kaua, kuni muutuseid näed.
Kaido Pajumaa
Juhtide ja meeskondade koolitaja (CV)
Kaido Pajumaa on kogenud juhtide ja meeskondade koolitaja alates 2011. aastast. Tema teekond algas motivatsioonikõnelejana, kui teda kutsuti meeskondadesse rääkima enesemotiveerimisest ja positiivsest mõtlemisest.
Järgnevatel aastatel märkas Kaido, et motivatsioonipäevade mõju on sageli lühiajaline. Ta mõistis, et tõeliselt püsivad tulemused saavutatakse vaid sügavamate ja pikemaajaliste lahendustega. Sellest lähtudes keskendus ta oma töös rohkem meeskonnakoolituste ja juhtimiskoolituste pakkumisele, püüdes aidata organisatsioonidel leida tõelise töörõõmu ja efektiivsuse allikad.
Tänapäeval keskendub Kaido peamiselt juhtide ja juhtmeeskondade arendamisele. Viimase 13 aasta jooksul on ta läbi viinud enam kui 750 koolitust, kus on osalenud üle 7500 inimese nii Eestist kui rahvusvahelistest ettevõtetest. Tema koolitused on hinnatud praktilisuse, sügavuse ja kohese rakendatavuse poolest.
Lisaks koolitustele on Kaido ka Eesti juhtide poolt hinnatud juhtimisblogi Motivaator.ee autor, kuhu ta on kirjutanud enam kui 700 motiveerimise, meeskonnatöö ja juhtimise alast artiklit. Blogis jagab ta regulaarselt väärtuslikke nõuandeid ja mõtteid juhtimisest, meeskonnatööst ja enesearengust. Tema kirg inimeste ja organisatsioonide arendamise vastu on teinud temast ühe Eesti hinnatuima koolitaja.
Loe lähemalt siin või leia Kaido sotsiaalmeediast: