Suurenda oma meeskonna pühendumust kuni 30%
See 4 tunnine põhjalik juhtimiskoolitus annab Sulle teadmised, oskused ja tööriistad liidri tüüpi juhtimise rakendamiseks meeskonnas. Tunnustav juhtimine suurendab töötajate pühendumust ja motiveerib isikliku edu kõrval pingutama rohkem tiimi tulemuste nimel.
Koolitusest leiad 7 praktilist liidri tüüpi juhtimise meetodit ja tööriista koos juhenditega, et meeskond sisemiselt motiveeritud oleks ja ühiste eesmärkide nimel pingutaks.
Mõned ettevõtted, kes on meie koolitustel osalenud:
Mis väljakutsega juhtimiskoolitus tegeleb?
Kas oled tundnud juhina, et Sinu töötajad ja meeskond ei toimi oma täies potentsiaalis?
Kas tajud vahel, et nad pole (vist) piisavalt motiveeritud, mistõttu on ka nende pühendumus (emotsionaalne seotus meeskonna ja selle ühiste eesmärkidega) langenud?
➢ Passiivsus aruteludes: Näiteks oled Sa märganud, kuidas töötaja, kes varem alati aktiivselt koosolekutel osales ja ideid välja pakkus, on nüüd vaikselt tagaplaanile jäänud, ei räägi ega paku arvamust. Miks see on juhtunud ja kuidas initsiatiiv taastada?
➢ Vähene panustamine meeskonda: Või oled märganud, et mõned töötajad ei osale aktiivselt meeskonna ülestes aruteludes ja otsustes, vältides niimoodi ka vastutuse võtmist. Nad täidavad küll oma individuaalseid tööülesandeid, kuid kollektiivset panustamist on vähe. Kuidas motiveerida neid rohkem meeskonda panustama?
➢Vastupanu muutustele: Või oled tajunud töötajate vastumeelsust muudatuste ja uuenduste suhtes, mis pidurdab innovatsiooni ning arengut meeskonnas. Kuidas juhina muuta nende suhtumist ja suurendada avatust uuendustele?
Kas mõni nendest näidetest oli Sulle juhina tuttav?
Töötajate madal pühendumus on juhtide väljakutse #1
Kui jah, siis pole Sa üksi! Väga paljud juhid on igapäevaselt sarnase väljakutse ees – nad küll näevad, kuidas töötajad oma isiklike tööülesannete ja tulemuste nimel pingutavad (sageli siiski ka vaid hädavajaliku ulatuses), aga esiteks, paljudel pole selle käigus erilist sära silmis, ja teiseks, meeskonna ühiste tulemuste ja vajaduste suhtes on töötajate huvi ning pühendumus sageli väga madal.
Seda tõdemust kinnitavad ka numbrid. Nimelt näitab Gallupi pühendumuse uuring Eestis, et töötajate psühholoogiline seotus ja sellest tekkiv pühendumus ongi väga madal:
22% TÖÖTAJATEST
ON ÜHISEST EDUST HUVITATUD
Need on Sinu positiivsed, aktiivsed ja ühisest edust huvitatud töötajad.
70% TÖÖTAJATEST
ON ISIKLIKUST EDUST JA MUGAVUSEST HUVITATUD
Need on Sinu neutraalsed, passiivsed ja eelkõige oma töökoha säilimisest huvitatud töötajad.
8% TÖÖTAJATEST
ON JUHILE “JALA TAHA PANEMISEST” HUVITATUD
Need on Sinu negatiivsed, passiiv-agressiivsed ja vastuseisudest huvitatud töötajad.
Missugune mõju võib olla sellisel statistikal Sinu tööle juhina? Kas kujutad ette jalgpalli meeskonda, kus ainult 3 mängijat on võidust huvitatud, 7 mängijat seisavad lihtsalt oma positsioonidel ja ootavad palli, ning 1 mängija pingutab hoopis kaotuse nimel? Kahjuks on just see aga paljude juhtide argipäev.
Kas madala pühendumuse põhjuseks on madal palk?
Paljud juhid usuvad, et töötajate madala pühendumuse põhjuseks on madal palgatase, mis viimastel aastatel tugevalt hinnatõusudele jalgu on jäänud. Kas see võib olla nii?
Kahtlemata on palk iga töötaja jaoks ülioluline ning on väga tähtis maksta oma töötajatele õiglast palka, aga sellest ei pruugi siiski piisata töötajate pühendumuse tagamiseks. Miks?
Esiteks, kas Sa tead mõnda töötajat, kes päriselt oma palgaga rahul oleks – kedagi, kes oma juhile arenguvestlusel ütleks, et talle järgmisel aastal palka juurde panna pole vaja? Usutavasti mitte! See näitab, et isegi väga korraliku palgaga töötajad võivad ikkagi tunda, et neile makstakse liiga vähe. Ja kui juht jääb lootma ainult töötajate motiveerimisel palga peale, on ta üsna pea tupikus.
Ja teiseks, isegi kui palk on korralik, on palgapäev ainult 1x kuus. Tööl tuleb käia aga 22 korda kuus, mille vältel mõjutab töötaja sisemist motivatsiooni, pühendumust ja koostöövaimu lisaks palgale terve hulk teisi tegureid.
Kuidas koolitus seda väljakutset ületada aitab?
Käesolev juhtimiskoolitus annab Sulle põhjalikud teadmised liidri-tüüpi juhtimise põhimõtetest, et töötajate pühendumust kasvatada ning meeskonna produktiivsust tervikuna suurendada.
Sa õpid, kuidas juhina käituda viisil, mis Sinu meeskonda motiveerib, võimestab ja toetab, ning omandad selleks 7 konkreetset liidri-tüüpi juhtimise tööriista.
MEETOD | EESMÄRK |
“Sisemotivaatorid” | Tööriist töötajate sisemotivaatorite avastamiseks palga kõrval |
“KOHTUNIK” | Tööriist juhi enesehindamiseks ja töötajatelt mugavalt selle kohta tagasiside küsimiseks |
“Tiimiraamat” | Tööriist meeskonnas siduvate kokkulepete tegemiseks ja üksteise vastutavana hoidmiseks |
“Delegeerimistahvel” | Tööriist rolli selguse loomiseks meeskonnas ja ülesannete tõhusaks delegeerimiseks |
“Jätka-Alusta-Lõpeta” | Tööriist töötajatele motiveerivaks tagasiside andmiseks ja endale tagasiside küsimiseks |
“Persoonikaart” | Tööriist töötajate tundmaõppimiseks ja suhete tugevdamiseks meeskonnas |
"Töö mõtestaja" | Tööriist töötajate töö mõtte laiendamiseks (lisaks palgale) ja seeläbi nende motivatsiooni ja pühendumuse kasvatamiseks |
Mis tüüpi tööriistadega on tegu ja kas need ka töötavad?
Kõik Juhtimiskiirendis olevad meetodid ja tööriistad on oma olemuselt abivahendid juhile, et lihtsustada mingi tegevuse läbiviimist meeskonnaga, analüüsida ja mõista mingit olukorda, või arendada mingit oskust enda või meeskonna juures.
Praktilised meetodid ja tööriistad ning nende kasutamise lihtsus on ka seniste klientide sõnul meie koolituste kõige tugevam külg. Siin on mõned näited juhtide tagasisidest:
“Minu valik osaleda Sinu koolitusel oli hästi teadlik. Olin varasemalt Sinu koolitustel osalenud ja saanud sealt väga head boosti juhtimisega tegelda. See oli nagu tõsine boost!”
– Marvi Roosaar, Päästeameti personaliarvestuse talituse juht
“Sinu näol on tegemist täiesti uue generatsiooni koolitajatega, kes kompavad juhtimise kriisiprobleeme, millest paljud koolitajad ei julge rääkida ja kliendid ei taha rääkida“
– Henri Kaasik-Aaslav, Hansabuss AS tegevjuht
“Tööriista komplekt on hea! Ei arva naiivselt, et kõik kohe kõike rakendavad, aga me oleme juba siis võitnud, kui igaüks leiab ühe asja, mida ta proovib.”
– Silve Sammal, Hitachi Energy Estonia AS personalijuht
Mis pärast õpitu rakendamist meeskonnas muutub?
Tunnustav juhtimine ei tähenda oma meeskonna ilma põhjuseta kiitmist ja nende olemise “mugavaks” tegemist tööl, vaid sellise juhtimisstiili ja -tööriistade teadlikku kasutamist, mis suurendab töötajate sisemist motivatsiooni, kaasatust ja iseseisvust.
Selle vältimatuks osaks on kahtlemata ka oma töötajate panuse hindamine, märkamine ja kommunikeerimine, millel on otsene mõju ka nende pühendumusele ja töörahulolule:
1) Näiteks näitab Gallupi “State of the Global Workplace” raport, et oma juhilt regulaarselt positiivset tagasisidet ja tunnustust saavad töötajad on 4,6 korda tõenäolisemalt kõrgelt pühendunud ja motiveeritud – sellised meeskonnad on 21% tootlikumad ja neil on 22% suurem kasumlikkus.
2) Harvardi Ärikooli uuring “The Impact of Employee Engagement on Performance” leidis, et töötajate tugevustele ja tunnustusele keskenduvad juhid saavutavad 31% kõrgema töötajate pühendumuse ning nende meeskonnad on 17% efektiivsemad.
3) McKinsey uuring “Motivating People: Getting Beyond Money” leidis, et töötajate tunnustamine ja väärtustamine on üks olulisemaid tegureid, mis mõjutavad töötajate pühendumust. Organisatsioonid, kus tunnustamine on juhtimise lahutamatu osa, kogevad 27% kõrgemat töötajate pühendumust ja 19% suuremat töö kvaliteeti.
Rakendades tiimis tunnustava juhtimise 7-sammulist raamistikku näed selliseid muutusi:
ENNE | PÄRAST | |
"Sisemotivaatorid" | Töötajad käivad tööl vaid raha nimel ja tunnevad, et töö on vaid kohustus | Töötajad on avastanud oma sisemised motivaatorid ja tunnevad tööst suuremat rahulolu |
"KOHTUNIK" | Juhid ei ole kursis oma tugevuste ja nõrkustega ning nad ei tea, kuidas töötajad neid tajuvad | Juhid analüüsivad oma juhtimisoskusi ja saavad töötajatelt ausat tagasisidet, mis parandab juhtimisstiili ja suurendab usaldust meeskonnas |
"Tiimiraamat" | Meeskonnatöö on ebaühtlane ja puuduvad selged kokkulepped, mis toovad kaasa arusaamatusi ja konflikte | Selged reeglid ja kokkulepped meeskonnas suurendavad vastutust ja parandavad koostööd, mis toob kaasa paremad tulemused |
"Delegeerimistahvel" | On segadust rollides: juhid teevad ise palju spetsialisti tööd ja ei delegeeri, tiim ei võta vastutust ja ei kasva piisavalt | Selgus rollides, mis vabastab juhi aega strateegilistele ülesannetele ja suurendab töötajate kaasatust ja vastutustunnet |
"Jätka-Alusta-Lõpeta" | Töötajad tunnevad, et nad ei saa piisavalt tagasisidet, mis vähendab motivatsiooni ja rahulolu | Töötajad saavad regulaarselt tunnustavat ja konstruktiivset tagasisidet, mis tõstab motivatsiooni ja töö tulemuslikkust |
"Persoonikaart" | Meeskonnas on liialt formaalne ja distantseeritud õhkkond sidusate ja kaasavate arutelude ning tõhusa koostöö tekkeks | Meeskonnas on rohkem avatust, usaldust ja psühholoogilist turvalisust, mis lihtsustab omavahelist koostööd |
"Töö mõtestaja" | Töötajad tunnevad, et nende töö on üksluine ja puudub sügavam tähendus, mis vähendab motivatsiooni | Töötajad tunnevad oma töö sügavamat tähendust ja panust suuremasse pilti, mis suurendab motivatsiooni ja pühendumust |
Liitu ja suurenda ka oma töötajate pühendumust kuni 30%
Liitu Juhtimiskiirendiga või telli ainult see kursus.
100% Positiivsete Muutuste Garantii
Kõikidele juhtimiskoolitustele kehtib 100% positiivsete muutuste garantii, mis tähendab, et kui rakendad koolituse meetodeid oma meeskonnas, aga oodatud positiivseid tulemusi ei näe, siis maksame Sulle seni makstud raha TOPELT tagasi. Lisaks töötab koolitaja Kaido Pajumaa Sinu meeskonnaga TASUTA nii kaua, kuni tulemusi näed.
Kaido Pajumaa
Juhtide ja meeskondade koolitaja (CV)
Kaido Pajumaa on kogenud juhtide ja meeskondade koolitaja alates 2011. aastast. Tema teekond algas motivatsioonikõnelejana, kui teda kutsuti meeskondadesse rääkima enesemotiveerimisest ja positiivsest mõtlemisest.
Järgnevatel aastatel märkas Kaido, et motivatsioonipäevade mõju on sageli lühiajaline. Ta mõistis, et tõeliselt püsivad tulemused saavutatakse vaid sügavamate ja pikemaajaliste lahendustega. Sellest lähtudes keskendus ta oma töös rohkem meeskonnakoolituste ja juhtimiskoolituste pakkumisele, püüdes aidata organisatsioonidel leida tõelise töörõõmu ja efektiivsuse allikad.
Tänapäeval keskendub Kaido peamiselt juhtide ja juhtmeeskondade arendamisele. Viimase 13 aasta jooksul on ta läbi viinud enam kui 750 koolitust, kus on osalenud üle 7500 inimese nii Eestist kui rahvusvahelistest ettevõtetest. Tema koolitused on hinnatud praktilisuse, sügavuse ja kohese rakendatavuse poolest.
Lisaks koolitustele on Kaido ka Eesti juhtide poolt hinnatud juhtimisblogi Motivaator.ee autor, kuhu ta on kirjutanud enam kui 700 motiveerimise, meeskonnatöö ja juhtimise alast artiklit. Blogis jagab ta regulaarselt väärtuslikke nõuandeid ja mõtteid juhtimisest, meeskonnatööst ja enesearengust. Tema kirg inimeste ja organisatsioonide arendamise vastu on teinud temast ühe Eesti hinnatuima koolitaja.
Loe lähemalt siin või leia Kaido sotsiaalmeediast: