Suurenda oma meeskonna pühendumust kuni 30%
See 4 tunnine põhjalik kursus annab Sulle teadmised, oskused ja tööriistad liidri tüüpi juhtimise rakendamiseks meeskonnas. Tunnustav juhtimine suurendab töötajate pühendumust ja motiveerib isikliku edu kõrval pingutama rohkem tiimi tulemuste nimel.
Kursusest leiad 10 praktilist liidri tüüpi juhtimise meetodit ja tööriista koos juhenditega, et meeskond sisemiselt motiveeritud oleks ja ühiste eesmärkide nimel pingutaks.
Mõned ettevõtted, kes on meie koolitustel osalenud:
Mis juhtimise väljakutsega kursus tegeleb?
Kas oled tundnud juhina, et Sinu töötajad ja meeskond ei toimi oma täies potentsiaalis?
Kas tajud vahel, et nad pole (vist) piisavalt motiveeritud, mistõttu on ka nende pühendumus (emotsionaalne seotus meeskonna ja selle ühiste eesmärkidega) langenud?
👀 Passiivsus aruteludes: Näiteks oled Sa märganud, kuidas töötaja, kes varem alati aktiivselt koosolekutel osales ja ideid välja pakkus, on nüüd vaikselt tagaplaanile jäänud, ei räägi ega paku arvamust. Miks see on juhtunud ja kuidas initsiatiiv taastada?
👀 Vähene panustamine meeskonda: Või oled märganud, et mõned töötajad ei osale aktiivselt meeskonna ülestes aruteludes ja otsustes, vältides niimoodi ka vastutuse võtmist. Nad täidavad küll oma individuaalseid tööülesandeid, kuid kollektiivset panustamist on vähe. Kuidas motiveerida neid rohkem meeskonda panustama?
👀 Üldine apaatia: Või oled hoopis märganud, kuidas mõned töötajad “käivad lihtsalt tööl” – nad on küll füüsiliselt kohal, kuid emotsionaalselt ja vaimselt puuduvad. Nad ei tunne oma töö vastu erilist huvi ega näita üles initsiatiivi. Kuidas saaksid juhina neid motiveerida, et nad tunneksid taas oma töö vastu kirge ja huvi?
👀 Vastupanu muutustele: Või oled tajunud töötajate vastumeelsust muudatuste ja uuenduste suhtes, mis pidurdab innovatsiooni ning arengut meeskonnas. Kuidas juhina muuta nende suhtumist ja suurendada avatust uuendustele?
👀 Negatiivne suhtumine: Või oled tähele pannud, kuidas mõned töötajad levitavad negatiivset energiat ja hoiavad töökeskkonna pingelisena (või isegi toksilisena). Nad on sageli kriitilised ja rahulolematud, mõjutades negatiivselt ka teisi meeskonnaliikmeid. Kuidas saaksid juhina aidata nende suhtumist positiivsemaks muuta?
Kas mõni nendest näidetest oli Sulle juhina tuttav?
Töötajate madal pühendumus on juhtide väljakutse #1
Kui jah, siis pole Sa üksi! Väga paljud juhid on igapäevaselt sarnase väljakutse ees – nad küll näevad, kuidas töötajad oma isiklike tööülesannete ja tulemuste nimel pingutavad (sageli siiski ka vaid hädavajaliku ulatuses), aga esiteks, paljudel pole selle käigus erilist sära silmis, ja teiseks, meeskonna ühiste tulemuste ja vajaduste suhtes on töötajate huvi ning pühendumus sageli väga madal.
Seda tõdemust kinnitavad ka numbrid. Nimelt näitab Gallupi pühendumuse uuring Eestis, et töötajate psühholoogiline seotus ja sellest tekkiv pühendumus ongi väga madal:
22% TÖÖTAJATEST
ON ÜHISEST EDUST HUVITATUD
Need on Sinu positiivsed, aktiivsed ja ühisest edust huvitatud töötajad.
70% TÖÖTAJATEST
ON ISIKLIKUST EDUST JA MUGAVUSEST HUVITATUD
Need on Sinu neutraalsed, passiivsed ja eelkõige oma töökoha säilimisest huvitatud töötajad.
8% TÖÖTAJATEST
ON JUHILE “JALA TAHA PANEMISEST” HUVITATUD
Need on Sinu negatiivsed, passiiv-agressiivsed ja vastuseisudest huvitatud töötajad.
Missugune mõju võib olla sellisel statistikal Sinu tööle juhina? Kas kujutad ette jalgpalli meeskonda, kus ainult 3 mängijat on võidust huvitatud, 7 mängijat seisavad lihtsalt oma positsioonidel ja ootavad palli, ning 1 mängija pingutab hoopis kaotuse nimel? Kahjuks on just see aga paljude juhtide argipäev.
Kas madala pühendumuse põhjuseks on madal palk?
Paljud juhid usuvad, et töötajate madala pühendumuse põhjuseks on madal palgatase, mis viimastel aastatel tugevalt hinnatõusudele jalgu on jäänud. Kas see võib olla nii?
Kahtlemata on palk iga töötaja jaoks ülioluline ning on väga tähtis maksta oma töötajatele õiglast palka, aga sellest ei pruugi siiski piisata töötajate pühendumuse tagamiseks. Miks?
Esiteks, kas Sa tead mõnda töötajat, kes päriselt oma palgaga rahul oleks – kedagi, kes oma juhile arenguvestlusel ütleks, et talle järgmisel aastal palka juurde panna pole vaja? Usutavasti mitte! See näitab, et isegi väga korraliku palgaga töötajad võivad ikkagi tunda, et neile makstakse liiga vähe. Ja kui juht jääb lootma ainult töötajate motiveerimisel palga peale, on ta üsna pea tupikus.
Ja teiseks, isegi kui palk on korralik, on palgapäev ainult 1x kuus. Tööl tuleb käia aga 22 korda kuus, mille vältel mõjutab töötaja sisemist motivatsiooni, pühendumust ja koostöövaimu lisaks palgale terve hulk teisi tegureid.
Kuidas kursus seda väljakutset ületada aitab?
Käesolev kursus annab Sulle põhjalikud teadmised liidri-tüüpi juhtimise põhimõtetest, et töötajate pühendumust kasvatada ning meeskonna produktiivsust tervikuna suurendada.
Sa õpid, kuidas juhina käituda viisil, mis Sinu meeskonda motiveerib, võimestab ja toetab, ning omandad selleks 10 konkreetset liidri-tüüpi juhtimise tööriista.
Meetod (tehnika, tööriist) | Eesmärk |
“Väljakutsed” | Aitab teadvustada tänaseid juhtimise ja töötajate motiveerimisega seotud väljakutseid, et neid tõhusalt ületada |
“Juhtimisstiil” | Aitab juhil avastada tänast juhtimisstiili - pime, meeldiv, kiretu või tunnustav juht? |
“Prioriteedid” | Aitab teadvustada, miks töötajad alati juhi ja organisatsiooni eesmärkidest huvitatud ei ole ning kuidas seda muuta |
“Sisemotivaatorid” | Tööriist töötajate sisemotivaatorite avastamiseks palga kõrval |
“KOHTUNIK” | Tööriist juhi enesehindamiseks ja töötajatelt mugavalt selle kohta tagasiside küsimiseks |
“Tiimiraamat” | Tööriist meeskonnas siduvate kokkulepete tegemiseks ja üksteise vastutavana hoidmiseks |
“Rolliselgus” | Tööriist rolli selguse loomiseks meeskonnas ja ülesannete tõhusaks delegeerimiseks |
“Jätka-Alusta-Lõpeta” | Tööriist töötajatele motiveerivaks tagasiside andmiseks ja endale tagasiside küsimiseks |
“Persoonikaart” | Tööriist töötajate tundmaõppimiseks ja suhete tugevdamiseks meeskonnas |
"Töö mõtestaja" | Tööriist töötajate töö mõtte laiendamiseks (lisaks palgale) ja seeläbi nende motivatsiooni ja pühendumuse kasvatamiseks |
Mis tüüpi meetodite ja tööriistadega on tegu?
Kõik Juhtimiskiirendis olevad meetodid ja tööriistad on oma olemuselt abivahendid juhile, et lihtsustada mingi tegevuse läbiviimist meeskonnaga, analüüsida ja mõista mingit olukorda, või arendada mingit oskust enda või meeskonna juures.
Näiteks see GROW-mudeli töövahend arenguvestlusel töötajaga tema eesmärkidest rääkimiseks ja plaanide tegemiseks. Kõik abivahendid on loodud selleks, et saaksid oma juhtimist lihtsustada ja juhtimisega seotud väljakutseid tõhusalt ületada.
Kas need ka “töötavad”?
Just praktilised meetodid ja tööriistad ning nende kasutamise lihtsus on meie koolituste kõige tugevam külg. Siin on mõned näited juhtide tagasisidest:
“Minu ootused täitusid, konkreetsed tööriistad on käes. Aitäh!”
– Ivar, ettevõtte juht
“Ootasin konkreetseid tööriistu, kuidas enda tiimi paremini juhendada ning kuidas anda tagasisidet paremini ning konstruktiivsemalt. Samuti, kuidas tekitada tiimis ühtsust ning üksteise mõistmist.“
– Margit, tiimijuht
“Väga huvitav ja hariv koolitus oli. Sain väga palju uusi teadmisi ning juba ootan, et saaksin neid tiimis rakendada. Kõikidest koolitustest, millel käinud olen, oli see kõige põnevam.”
– Anu, osakonnajuht
Kui kiiresti näed tulemusi?
Senine juhtide tagasiside näitab (ja ka minu enda kogemus klassikoolitustelt, kus kasutan samu meetodeid), et tööriistade kasutamine annab väga kiireid positiivseid tulemusi.
Tihti on koolitusele saabunud väga keerulises seisus meeskond taastanud oma avatuse ja koostöövaimu vaid mõne tunniga. Sama on kinnitanud ka juhid koolituste järgselt. Nad on väitnud, et nägid väga sooja töötajate vastuvõttu ning kiireid positiivseid muutusi.
Kui keeruline nende kasutamine on?
Kõik tööriistad on loodud viisil, et nende kasutamine võtaks minimaalselt aega ja energiat ning annaks maksimaalse efekti võimalikult kiiresti.
Sõltuvalt olukorrast ja tööriistast kulub sellele 30-60 minutit, mille positiivne mõju võib ulatuda nädalatesse ja kuudesse ning lihtsustada omavahelist koostööd ja ühiste eesmärkide poole liikumist.
Mis pärast kursuse rakendamist meeskonnas muutub?
Tunnustav juhtimine ei tähenda oma meeskonna ilma põhjuseta kiitmist ja nende olemise “mugavaks” tegemist tööl, vaid sellise juhtimisstiili ja -tööriistade teadlikku kasutamist, mis suurendab töötajate sisemist motivatsiooni, kaasatust ja iseseisvust.
Selle vältimatuks osaks on kahtlemata ka oma töötajate panuse hindamine, märkamine ja kommunikeerimine, millel on otsene mõju ka nende pühendumusele ja töörahulolule:
1) Näiteks näitab Gallupi “State of the Global Workplace” raport, et oma juhilt regulaarselt positiivset tagasisidet ja tunnustust saavad töötajad on 4,6 korda tõenäolisemalt kõrgelt pühendunud ja motiveeritud – sellised meeskonnad on 21% tootlikumad ja neil on 22% suurem kasumlikkus.
2) Harvardi Ärikooli uuring “The Impact of Employee Engagement on Performance” leidis, et töötajate tugevustele ja tunnustusele keskenduvad juhid saavutavad 31% kõrgema töötajate pühendumuse ning nende meeskonnad on 17% efektiivsemad.
3) Dale Carnegie Training’i uuring näitas, et regulaarsed tunnustamise süsteemid oma juhtimiskultuuri integreerinud organisatsioonid kogevad 29% väiksemat töötajate voolavust ja 37% suuremat töötajate rahulolu.
4) Aon Hewitt’i uuring “Trends in Global Employee Engagement” rõhutab, et töötajate pühendumuse tase on 30% kõrgem ettevõtetes, kus juhtkond on aktiivselt tunnustav ja positiivne. Sellised organisatsioonid näevad 20% suuremat tootlikkust ja 25% väiksemat tööjõu voolavust.
5) McKinsey uuring “Motivating People: Getting Beyond Money” leidis, et töötajate tunnustamine ja väärtustamine on üks olulisemaid tegureid, mis mõjutavad töötajate pühendumust. Organisatsioonid, kus tunnustamine on juhtimise lahutamatu osa, kogevad 27% kõrgemat töötajate pühendumust ja 19% suuremat töö kvaliteeti.
Rakendades tiimis tunnustava juhtimise 7-sammulist raamistikku näed selliseid muutusi:
Enne kursust | Pärast kursust | |
"Sisemotivaatorid" | Töötajad käivad tööl vaid raha nimel ja tunnevad, et töö on vaid kohustus | Töötajad on avastanud oma sisemised motivaatorid ja tunnevad tööst suuremat rahulolu |
"KOHTUNIK" | Juhid ei ole kursis oma tugevuste ja nõrkustega ning nad ei tea, kuidas töötajad neid tajuvad | Juhid analüüsivad oma juhtimisoskusi ja saavad töötajatelt ausat tagasisidet, mis parandab juhtimisstiili ja suurendab usaldust meeskonnas |
"Tiimiraamat" | Meeskonnatöö on ebaühtlane ja puuduvad selged kokkulepped, mis toovad kaasa arusaamatusi ja konflikte | Selged reeglid ja kokkulepped meeskonnas suurendavad vastutust ja parandavad koostööd, mis toob kaasa paremad tulemused |
"Rolliselgus" | On segadust rollides: juhid teevad ise palju spetsialisti tööd ja ei delegeeri, tiim ei võta vastutust ja ei kasva piisavalt | Selgus rollides, mis vabastab juhi aega strateegilistele ülesannetele ja suurendab töötajate kaasatust ja vastutustunnet |
"Jätka-Alusta-Lõpeta" | Töötajad tunnevad, et nad ei saa piisavalt tagasisidet, mis vähendab motivatsiooni ja rahulolu | Töötajad saavad regulaarselt tunnustavat ja konstruktiivset tagasisidet, mis tõstab motivatsiooni ja töö tulemuslikkust |
"Persoonikaart" | Meeskonnas on liialt formaalne ja distantseeritud õhkkond sidusate ja kaasavate arutelude ning tõhusa koostöö tekkeks | Meeskonnas on rohkem avatust, usaldust ja psühholoogilist turvalisust, mis lihtsustab omavahelist koostööd |
"Töö mõtestaja" | Töötajad tunnevad, et nende töö on üksluine ja puudub sügavam tähendus, mis vähendab motivatsiooni | Töötajad tunnevad oma töö sügavamat tähendust ja panust suuremasse pilti, mis suurendab motivatsiooni ja pühendumust |
Liitu ja suurenda oma töötajate pühendumust
Liitu Juhtimiskiirendiga SIIN ja suurenda oma töötajate pühendumust kuni 30%
100% Meeskonna Kiirenduse Garantii
Kõikidele kursustele kehtib 100% Meeskonna Kiirenduse Garantii, mis tähendab, et kui rakendad koolituste meetodeid oma meeskonnas, aga positiivseid muutuseid ei näe, siis maksame Sulle seni makstud raha TOPELT tagasi. Lisaks töötab koolitaja Kaido Pajumaa Sinu meeskonnaga TASUTA nii kaua, kuni muutuseid näed.
Kaido Pajumaa
Juhtide ja meeskondade koolitaja (CV)
Kaido Pajumaa on kogenud juhtide ja meeskondade koolitaja alates 2011. aastast. Tema teekond algas motivatsioonikõnelejana, kui teda kutsuti meeskondadesse rääkima enesemotiveerimisest ja positiivsest mõtlemisest.
Järgnevatel aastatel märkas Kaido, et motivatsioonipäevade mõju on sageli lühiajaline. Ta mõistis, et tõeliselt püsivad tulemused saavutatakse vaid sügavamate ja pikemaajaliste lahendustega. Sellest lähtudes keskendus ta oma töös rohkem meeskonnakoolituste ja juhtimiskoolituste pakkumisele, püüdes aidata organisatsioonidel leida tõelise töörõõmu ja efektiivsuse allikad.
Tänapäeval keskendub Kaido peamiselt juhtide ja juhtmeeskondade arendamisele. Viimase 13 aasta jooksul on ta läbi viinud enam kui 750 koolitust, kus on osalenud üle 7500 inimese nii Eestist kui rahvusvahelistest ettevõtetest. Tema koolitused on hinnatud praktilisuse, sügavuse ja kohese rakendatavuse poolest.
Lisaks koolitustele on Kaido ka Eesti juhtide poolt hinnatud juhtimisblogi Motivaator.ee autor, kuhu ta on kirjutanud enam kui 700 motiveerimise, meeskonnatöö ja juhtimise alast artiklit. Blogis jagab ta regulaarselt väärtuslikke nõuandeid ja mõtteid juhtimisest, meeskonnatööst ja enesearengust. Tema kirg inimeste ja organisatsioonide arendamise vastu on teinud temast ühe Eesti hinnatuima koolitaja.
Loe lähemalt siin või leia Kaido sotsiaalmeediast: